What a happy holidays!

11 januari 2016 - Sydney, Australië

Wat een te gekke weken heb ik achter de rug zeg! Eerst een week op vakantie naar Melbourne en daarna met Marieke terug naar Sydney om hier vakantie te houden! Klinkt niet slecht toch? But first I need to say to you.. happy new year! Ik wens jullie een gezond en liefdevol jaar met vele mooie momenten.

Marieke stond me op te wachten op het vliegveld in Melbourne. Super raar om haar weer te zien na 2,5 maand. Dit kon daarom ook niet zonder een traantje te laten. Ze heeft een geweldig gezin daar; leuke, enthousiaste kids en hele aardige ouders. We zijn die middag gaan high tea-en, alvast voor haar verjaardag en 's avonds zijn we op stap gegaan met haar vriendinnen. Wat een topavond! En toen was het zondag.. Lang zal ze leven! We zijn overdag de stad in gegaan waar Marieke mij heeft rondgeleid, 's avonds hebben we met haar gezin Japans gegeten en daarna zijn we met vriendinnen in de Melbourne star geweest (een kleinere versie van de London Eye). Op maandag zijn Marieke en ik met de jongens (Felix 7 jaar en Jesper 4 jaar) naar Werribee Zoo gegaan en hebben we de film The night before in de bioscoop gezien.

Marieke moest gewoon werken, dus ben ik dinsdags met een tourbus meegegaan op excursie naar de Great Ocean Road. Wooow zoo mooi is het daar! Ik genoot echt van elke minuut en ik heb daar mooie foto's kunnen maken. Ik heb onder andere the Memorial Arch, the 12 Apostles, the Loch Ard Gorge, the London Bridge (niet de echte natuurlijk) en the Otways Rainforest bezocht. Ook zijn we naar een dorpje gereden waar we wilde koala's hebben gespot. They look so cute! Op woensdag had Marieke een paar uurtjes vrij om met mij te gaan lunchen. Daarna ben ik alleen naar de stad geweest, hebben we samen thuis gekookt en een cadeautje gegeven aan Charlotte en Kristen als bedankje dat ik daar mocht slapen. Nadat we dat hadden gedaan, zijn we naar St Kilda gegaan om naar de pinguïns te kijken. Daar komen ze namelijk elke avond het water uit om te gaan slapen in de rotsen. Wat een leuke beestjes! De dag erna was het alweer tijd voor mij om verder te gaan, op naar mijn familie in Melbourne! Maar eerst zijn Marieke en ik nog naar Brighton Beach gegaan om de strandhuisjes te bekijken die ze daar heel leuk hebben beschilderd. Na een lunch op het strand heeft Marieke me bij John en Mina afgezet.

Wel spannend hoor, om familie te ontmoeten die je nog nooit gezien hebt, all the way in Australia! Maar wat een lieve mensen! Ik voelde me er meteen al thuis. De eerste avond hebben we met z'n drietjes gegeten en ik heb veel over Nederland verteld en laten zien en zij lieten foto's zien van hun bezoek bij papa en mama (zo'n 35 jaar geleden!). De dag erna waren hun kleinkinderen gekomen en 's avonds kwamen hun kinderen en de rest van de familie om eerste Kerstdag te vieren. Iedereen was erg geïntegreerd en enthousiast dat ik er was en wat hebben we veel gegeten, poe. Op tweede Kerstdag (hier hert dat Boxingday) ben ik weer terug gegaan naar Marieke waar we mee mochten lunchen met vrienden van de hostfamily.

De dag erna, 27 december, was het alweer tijd om naar Sydney terug te vliegen, maar nu samen met Marieke! Om de dag top te eindigen, zijn we naar de musical Matilda geweest. Maandag zijn we van Coogee Beach naar Bondi Beach gaan wandelen, waardoor Marieke meteen een aantal mooie standen te zien heeft gekregen.

Op dinsdag hebben we Manon en Nanja opgehaald om naar de Blue Mountains te rijden. Daar vlakbij zijn we naar Featherdale wildlife park geweest waar we onder andere met koala's hebben geknuffeld en kangaroos hebben gevoerd. Daarna zijn we doorgereden naar de uitkijkpunten The Three Sisters en The Wentworth Falls. We verbleven in het hotel Jenolan caves house, wat zoals de naam al zegt, dichtbij de grotten van Jenolan was. Deze hebben we de volgende dag bezocht en toen zijn we weer op tijd terug gereden naar de stad, want het was een lange rit. De dag erna was het alweer 31 december, oudjaarsdag! Deze hebben we doorgebracht in een park, Mrs Macquaries point, waar we al vanaf 8 uur 's ochtends voor in de rij stonden om binnen te komen. Samen met zo'n 20.000 man hebben we in dat park naar het spectaculaire vuurwerk gekeken dat werd afgestoken vanaf de Harbour Bridge en vanaf het water. Wooow wat een ervaring zeg! Ik heb nog nooit zo'n grote vuurwerkshow gezien! Dat was het wachten meer dan waard! En eigenlijk hebben we het wachten niet zo erg, heel gezellig zelfs! Toen we thuis bij mij aankwamen, hebben we een nieuwjaarsduik genomen in het zwembad. Op nieuwjaarsdag zijn we met z'n viertjes naar Bondi Beach gegaan om deel te nemen aan de georganiseerde nieuwjaarsduik, speciaal voor Nederlanders. Samen met 300 andere Nederlanders zijn we het water ingerend! Maar wat een heftige golven waren er zeg! Manon en Marieke zijn daardoor zelfs hun Unoxmuts verloren, too bad! 's Avonds zijn we met z'n viertjes op stap gegaan in de stad, naar een backpackers kroeg, wat best gezellig was. De dag erna zijn we met de auto naar de Northern beaches gereden, waaronder Palm Beach, Whale Beach en Manly Beach. Op zondag, onze laatste dag samen, zijn Marieke en ik met de ferry naar Circular Quay gegaan waar we in een parkje bij de haven sushi hebben gegeten en over de Harbour Bridge hebben gewandeld. Nadat we samen pannenkoeken hadden gebakken, was het alweer tijd om afscheid te nemen. Het waren twee super fijne en leuke weken samen! We hadden er zo lang naar uitgekeken en toen was het alweer voorbij.

De dagen erna was het erg stil in huis en ik heb veel moeten leren voor mijn duikbrevet. Op woensdag begon ik aan de cursus in Coogee, wat echt heel gaaf was. De eerste dag hebben we alleen maar kennis gemaakt en theorie behandeld. Op donderdag zijn we naar een buitenzwembad gegaan in de stad waar we 6 uur lang verschillende skills hebben geoefend om daarna in de zee uit te voeren en vrijdags hebben we in datzelfde gedeelte van Sydney, Watsons Bay, drie duiken gemaakt. Terug in de shop in Coogee kregen we te horen dat we allemaal waren geslaagd! Echt top dagen! Eindelijk heb ik mijn duikbrevet in the pocket!

's Avonds kwam mijn gezin weer thuis van hun vakantie. Wat had ik ze stiekem gemist! De kids waren ook erg blij om mij weer te zien na drie weken, gelukkig haha. Om te vieren dat ze weer terug waren (en omdat er niks meer in de koelkast lag) zijn we de volgende ochtend met z'n alle gaan uit ontbijten. 's Middags heb ik de kids meegenomen om te gaan geocachen, wat ze helemaal geweldig vinden (vooral de oudste). Daarna zijn Manon, ik en Lisette (een meisje uit NL die nieuw is in Sydney) voor Lisette haar verjaardag naar een openair cinema geweest, echt super cool! We hebben de film Brooklyn gezien, onder de sterrenhemel! Zondag zijn Manon en ik naar Manly Beach gegaan om lekker te chillen, heerlijk zo'n dagje.

Nu hebben de kids nog bijna drie weken vakantie, dus heel veel tijd om leuke dingen te gaan doen. Vandaag zijn Sudeep en ik samen gaan geocachen en Sajjan is met zijn opa en oma uit Engeland gaan zwemmen. Ook wel eens fijn om met een van de twee op stap te gaan. Aan het einde van de zomervakantie, over een paar weekjes dus, gaan we verhuizen! Ik ben zo benieuwd hoe het huis eruit ziet. Ik houd jullie op de hoogte!

Love, Inge

1. Ellen:
    11 januari 2016
    Wauw wat een leuke dingen heb je weer meegemaakt daar wijfie....proficiat met je duikbrevet en nu lekker plonzen en genieten van al het mooie wat de onderwater wereld te bieden heeft. Geniet nog maar lekker van jullie 3 weekjes vakantie samen....love you
  2. Bert Mickers:
    11 januari 2016
    Hoi Inge, het gaat goed met je in Australie Als ik de verhalen van he lees. Je vermaakt je opperbest en leuk voor je om je familie eens te zien. En met een duikbrevet op zak kun je nog veel onder water beleven. Geniet er nog maar met volle teugen van in deze tijd van je leven. Groetjes Bert en Ank Mickers
  3. Hans En Tonny Daniels:
    11 januari 2016
    Hoi inge, als ik je verhaal lees ben ik terug op de plaatsen waar jij nu ook geweest bent. Vooral die kleine pinqins die s, avond als het donker wordt en als de ouders uit de zee komen zich ineens uit de struiken tevoorschijn komen. Dit was voor ons een geweldige ervaring. Gefeliciteerd met je duikbrevet nu kun je onderwater zien hoevgeweldig Australië is. Nog de beste wensen van en veel plezier in dat prachtige land. Wij zijn een beetje jaloers.
    gr. Ons.
  4. Manus & Yvonne:
    11 januari 2016
    Hoi Inge, beste wensen en proficiat met je duikbrevet. Wij zien wel dat jij het heel goed hebt Australië. We geloven ook niet dat jij stil kunt zitten (groot gelijk lekker genieten), we hopen natuurlijk nog wel dat je terug komt in het heerlijke Gimmert. Je hebt al veel meegemaakt en wij denken dat je nog veel leuke momenten zult meemaken. Tot het volgende verhaal. Groetjes manus en Yvonne.
  5. Facebook:
    Wat een Super verhaal. Fijn dat je het zo naar je zin hebt Ing. Geniet! X
  6. Marjon:
    24 januari 2016
    Hey Inge
    Gefeliciteerd met je duikbrevet. En super leuk om te lezen, wat een mooie ervaringen je allemaal opdoet en dat je er zo van geniet!! Heel veel groetjes van ons allemaal!!! <3