'I'm only one call away'

23 maart 2016 - Sydney, Australië

Wat gaat de tijd toch snel. In het begin van mijn vorige blog schreef ik dat het nieuwe schooljaar was begonnen. Over 1,5 week hebben de kindjes alweer vakantie! Term 1 zit er dan alweer op. Dan hebben we drie weken vakantie, leuke dingen doen met de boys! Maar iets waar ik nog meer naar uitkijk, is over 4,5 week. Dan vertrekken Manon, Marieke en ik naar Nieuw Zeeland! Vandaag over precies een maand! Op naar een nieuw avontuur. Samen met Manon geniet ik nog zoveel mogelijk van de tijd dat ik in Sydney ben.

Zo hebben we de afgelopen weken zoveel mogelijk stranden bezocht, zoals Manly, Mosman, Tamarama en Curl Curl. De stranden hier zijn allemaal zo mooi, hebben allemaal hun eigen charme. Niet alleen kun je lekker chillen op de stranden, maar ook mooie wandelingen aan de kustlijn maken. Zo hebben we al 2 keer de Manly to Spit walk gelopen (ongeveer 10 km). Het lijkt een beetje op de Bondi to Coogee walk, alleen dan iets heftiger en nog veel mooier! Over wandelingen gesproken, Manon en ik zijn ook naar het Royal National Park geweest. We wilden graag naar de figure 8 pools, een gesteente wat net boven het wateroppervlak uitkomt met gaten erin, gevormd als een 8. Maar om daar te komen moet je eerst wandelen.. Ver wandelen. Ofja, misschien als we meteen goed waren gelopen, was het waarschijnlijk korter.. Maar het was een erg heftige maar super mooie wandeling. Uiteindelijk zijn we heel dichtbij de figure 8 pools gekomen! Heeeel dichtbij, want het werd vloed waardoor we niet verder konden door de hoge golven. Er zijn daar namelijk al verschillende ongelukken gebeurd. Er zijn toeristen meegesleurd door het water over de rotsen. Om dat te voorkomen zijn we toch maar omgedraaid, helaas.

20 februari hebben we meegedaan aan de Colorrun by night. Met mooie glow-in-the-dark stickers op onze gezichten hebben we (samen met de hostmom van manon en een vriendin van haar) door de gekleurde poeder gedanst! Super leuk om een keer mee te maken!

Omdat we niet heel lang meer hebben in Sydney, zijn Manon en ik een dagje foto's gaan maken in de stad en hebben we een pylon van de Harbour Bridge beklommen. Wat ga ik deze stad missen! Sydney heeft iets magisch..

In de tussentijd is er een hoop geboekt. Ik zal je even op de hoogte brengen van mijn reisplannen:

- 23 april
NZ 722 (air new zealand), Melbourne - Auckland, 8.40 - 14.15u.
Auckland tot aan Christchurch:
Manon, Marieke en ik gaan met een kampervan van Wicked eerst het noordereiland, dan met de boot naar het zuidereiland.
- 21 mei
NZ 805 (air new zealand), Christchurch - Brisbane, 15.30 - 17.30u.
Brisbane tot aan Sydney:
Marieke en ik gaan met een camper van Brisbane naar Sydney.
- 7 juni
JQ660 (jetstar), Sydney - Ayers Rock, 10.30 - 13.40u.
Ayers rock:
Manon, Marieke en ik slapen in YHA hostel, outback pioneer lodge, voor vervoer hebben we een auto gehuurd.
- 11 juni
JQ661 (jetstar), Ayers Rock - Sydney, 14.14 - 17.45u.
Overnachten in Sydney.
- 12 juni
JQ846 (jetstar), Sydney - Hamilton Island, 10.25 - 12.55u.
Airlie Beach:
Vanaf hier reizen Marieke en ik met z'n tweetjes. We gaan met de boot naar airlie beach. Daar slapen we in "Airlie Beach Magnums" tot en met 16 juni.
- 17 juni
Airlie Beach tot aan Cairns:
Camper huren in Airlie Beach en reizen tot aan Cairns.
- 13 juli
JQ920 (jetstar), Cairns - Darwin, 17.00 - 19.05u.
Tussenstop in Darwin.
- 14 juli
3K162 (jetstar), Darwin - Singapore, 6.00 - 9.05u.
Reizen van Singapore naar Kuala Lumpur.
- 5 augustus
TK0061 (turkish airlines), Kuala Lumpur - Istanbul, 22.10 - 04.10u. (6aug)
Tussenstop in Istanbul.
- 6 augustus
TK 1957 (turkish airlines), Istanbul - Amsterdam, 10.25 - 13.00u.

13.00u. op Schiphol!!!

Wat een planning he?! Er moeten nog een paar dingen geregeld worden, nog even werken en dan gaat het beginnen. Spannend.. maar ik heb er super veel zin in!
Als je me mist, I'm only one call away <3

(I'm only one call away, Charlie Puth - One call away)

1. Yvon:
    23 maart 2016
    Hey zusje wat gaat de tijd inderdaad bij jou snel
    Lekker genieten van alles wat nog op je pad komt!
    Ik spreek je nog
    Xx yvon en dirk en natuurlijk poot van sammie
  2. Albert:
    23 maart 2016
    Hoi meiden: Een reisplanning om jaloers op te worden. Wat een beleving. Geniet ervan.
  3. Marjon:
    24 maart 2016
    Mooie planning Inge! Zeker mooi om naar uit te kijken. Succes met de laaste weken in Sydney en de laatste voorbereidingen van jullie rondreis. Groetjes, tante Marjon
  4. Ingridvermunt:
    25 maart 2016
    Nou inge dat ziet er fantastisch uit. Wat gaat de tijd snel. Voor jullie misschien nog sneller omdat jullie zoveel doen. Wat zul je Australië nog gaan missen. Geniet ervan.