'I live my day as if it was the last'

13 februari 2016 - Sydney, Australië

Zo, het nieuwe schooljaar is weer begonnen. Sajjan zit nu in year 2 en Sudeep in year 3! In een van de laatste weken van de vakantie hebben we gezelschap gehad van de opa en oma (ouders van Marc) van de kids! Ze komen uit Engeland en waren hier een week op vakantie. Ze verbleven in het (mega dure) hotel naast het appartementencomplex. Ik heb uitgebreid gebruik gemaakt van hun aanwezigheid! We hebben de kids vaak opgesplitst, zij 1 en ik 1. Zo heerlijk, het zijn dan hele andere kindjes. Ook hebben we veel tijd samen doorgebracht, door bijvoorbeeld (bijna elke dag) samen te lunchen en musea te bezoeken. Als afscheid hebben de opa en oma het hele gezin  en mij meegenomen uit eten in een luxe restaurant aan het strand. Woow dat was echt super mooi, eten met zonsondergang.

De zus van Renee, Marloes, was op vakantie in Sydney. Zij heeft drie jaar geleden ook au pair werk gedaan hier en kwam vrienden bezoeken. We moesten natuurlijk iets samen gaan doen want het is wel heel speciaal om iemand uit je normale omgeving hier te zien!

Ik kreeg een berichtje van Rowie en Paige. Zij zouden uit eten gaan en zouden het leuk vinden om met mij te skypen tijdens het etentje. Ik dacht: aaaah wat leuk, tuurlijk! Dus zo gezegd, zo gedaan. Alleen.. Toen ik opnam met mijn ipad, zag ik niet alleen Paige en Rowie, maar ook de rest van het Ridderhof personeel! Zij hadden nieuwjaarsborrel en vonden dat ik er ook bij moest zijn! Wat een mega leuke verrassing! Ik stond echt perplex! Wat een lieve (ex)collega's heb ik toch!

Twee weken geleden zijn we verhuisd! Voor wie het wil weten, mijn nieuwe adres is: 19 Etham Evenue, 2027 Darling Point. Wat.. een.. mega.. huis! Ik heb een heel schattig, klein kamertje waar ik heel blij mee ben. Past wel bij me, al zeg ik het zelf. De kids hebben een eigen kamer, wat top is! Gelukkig ken ik de omgeving al best goed. We wonen namelijk bijna om de hoek van ons oude appartement. Helaas heb ik nu geen gym en zwembad meer, maar ik heb een mooi park gevonden waar ik (probeer) door de weeks, elke dag te gaan hardlopen. Het huis ziet er nu echt top uit! Bijna elke dag zijn er mensen over de vloer geweest om van alles te doen. Nu wordt de tuin gedaan en voor de rest is het klaar. We hebben zelfs al twee keer met heel het gezin gegeten in de keuken! Klinkt niet vaak, al twee keer in twee weken, maar dat zijn de enige keren dat we samen in huis hebben gegeten in bijna vier maanden..

In de weekenden ben ik vooral veel samen met Manon, nog steeds haha! Sterker nog, Marieke en ik gaan niet meer met z'n tweetjes reizen, nee, Manon gaat met ons mee naar Nieuw Zeeland! En zal ik je nog sterker vertellen.. We hebben de vluchten al geboekt! Op 23 april vertrekken we naar Auckland waar we een van (klein busje) hebben gehuurd en gaan reizen door het Noorder- en Zuider eiland van Nieuw Zeeland. Op 21 mei vliegen we terug naar Australië, naar Brisbane waar Marieke en ik (en misschien Manon) onze reis gaan vervolgen richting het noorden.

Verder hebben Manon en ik een aantal coole dingen gedaan, zoals even voor een dagje naar de hoofdstad van Australië gereden, Canberra. Met de auto zo'n drie uur heen en drie uur terug vanuit Sydney. Ook al was daar niet veel te beleven, we kunnen wel zeggen dat we er zijn geweest. Om de dag goed af te sluiten, zijn we naar Wollongong gereden om op een strandje te dineren met brood en dips.
26 januari was het Australiaday! Australiërs vieren dan dat op 26 januari 1788 de eerste vloot Sydney bereikte. Deze eerste vloot bestond uit elf schepen uit Groot-Brittannië die het land als Europese kolonie bereikbaar maakten voor de rest van de wereld. Australia Day is te vergelijken met Koningsdag in Nederland. Manon en ik zijn naar de stad gegaan, een gratis Australië vlaggetje gescoord en met de ferry naar Manly gegaan waar we op het strand hebben gezeten. Heerlijk zo'n extra vrije dag.

Vorig weekend (carnavalsweekend) wilde wij ons eigen feestje gaan bouwen. We zijn namelijk op surfkamp geweest! Ook al bakte we er niet veel van, het was wel heel leuk. We hebben met de rest van onze groep (8 Duitstalige meiden) twee dagen les gehad van twee surfdudes en geslapen op een camping. Het enige wat ik kon, was gaan staan op mijn board.. That's it haha. Ik had nog een mooi aandenken gekregen, namelijk een dikke blauwe plek op mijn bovenbeen. De grootste die ik ooit heb gehad.

De afgelopen week was de hostfamilie van Manon op vakantie. Ik ben overdag vaak naar haar gegaan om leuke dingen te gaan doen, zoals naar het strand van Dee Why en we zijn naar een plek gereden waar wilde kangoeroes rondlopen. Selfie moment!
Gisteravond ben ik naar Manon gegaan. Het was de laatste avond dat ze alleen thuis zou zijn. Daar hebben we dus nog even gebruik van gemaakt. Ze had heerlijk voor me gekookt en na All you need is love gekeken te hebben, zijn we lekker gaan slapen. Dat is trouwens voor ons vaste prik geworden op zondagavond, All you need is love kijken! Down under! Daarna ga ik naar huis en heb ik een date met Mark. We starten dan Wie is de mol tegelijkertijd en appen ondertussen over 'verdachte acties'. Oftewel, zondagavond is altijd erg gezellig! Alleen vorige week hebben we overgeslagen in verband met carnaval.

Over carnaval gesproken, ik heb niet veel met carnaval (alleen de vrijdagavond en die hard werken bij het Ridderhof, wat altijd te gezellig is) maar ik moet zeggen dat ik het dit jaar super jammer vond dat ik er niet was. Gelukkig heb ik van vele foto's en geluidsopnames ontvangen zodat ik er toch een beeeetje bij was. Mijn carnaval voor volgend jaar is al goed gevuld met dingen die ik dit jaar heb gemist haha.

Ook heb ik nog wat (financiële) tegenvallers gehad. We waren toch naar de Blue Mountains geweest.. Nou, daar heeft Inge te hard gereden.. Boete van 112 dollar voor 12 kilometer per uur te hard! En het spalkje achter mijn tanden was los geraakt. Ik weet nog dat ik daar in Nederland ooit 5 euro voor heb betaald om te laten plakken. Hier kost dat 250 dollar (ongeveer 200 euro)! Au!

Sorry day het zo'n mega verhaal is geworden. Het was ook alweer even geleden dat ik een blog had geschreven. We gaan bijna onze laatste twee maandjes als au pair in. Nu gaat het wel heel hard! Ik ga nog volop genieten van Sydney!

('I live my day as if it was the last', Zara Larsson - lush life)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Facebook:
    13 februari 2016
    Zo leuk om te lezen! Trots op jou! Veel plezier lieffie! xxxxxx Kimberly Rietveld
  2. Ellen:
    13 februari 2016
    Leuk om weer een verhaaltje van je te lezen....geniet nog maar even deze 2 maandjes van je gezinnetje en we kijken uit naar de verhalen van jullie rondreis...love you xxx
  3. Facebook:
    13 februari 2016
    Tof om te zien dat het goed gaat! Vergeet niet te genieten he ! Veel plezier nog daar... Ruud Vermunt
  4. Manus & Yvonne:
    13 februari 2016
    Zo.... nog maar 2 maanden....wat vliegt de tijd.
    Groot gelijk dat je er met volle teugen van geniet!!
    Have fun!!
  5. Nicole:
    Hey Sis!

Goed te lezen dat je zo lekker druk bent. Zoals je zelf al zei, time flies when you're having fun. De message dat je er volop van moet genieten zolang het moment er is en het kan heb je goed begrepen

De pic's met de kangaa zijn trouwens erg gaaf! Hij/zij kijkt echt mega cute!!

Succes, relax, enjoy and live, lieve kleine Sis! ❤️
  6. Ome Geert en Tante Marjon:
    13 februari 2016
    Wat leuk om te zien dat het je goed vergaat. Nog veel plezier !
  7. Hans En Tonny Daniels:
    13 februari 2016
    Ik zie dat het je nog steeds goed gaat, we hebben je inderdaad gemist Rowie heeft de kinderen met de carnaval goed bezig gehouden maar miste je wel. Volgend staat er misschien weer een duo. Ik lees dat je naar Nieuw Zeeland gaat geweldig, dat staat bij ons ook nog op de bucket lijst we zien wel. Inge van hieruit nog veel plezier het gaat je goed en tot schrijfs.
  8. Rowie:
    14 februari 2016
    Hee mop!
    Ik ben blij dat alles goed met je gaat en dat je lekker geniet daar! Nog even en dan rondtoeren, hoe gaaf! Ik heb je inderdaad gemist bij de kinderanimatie (en de kinderen misten juffrouw Inge ook!) We houden contact en brengen je op de hoogte van alle roddels, hihi! Veel liefs!
  9. V d broek:
    14 februari 2016
    wat fijn dat het goed gaat in het verre australie en dat je zoveel tijd hebt om alles te doen wat je wilt hartstikke mooi dat wij weer iets gehoord hebben verder alles oke groetjes van ons en een dikke kus dag hoor de buren
  10. Hans En Tonny Daniels:
    15 februari 2016
    Hoi Inge, ons mailadres wordt een dezer dagen gewijzigd het is niet meer [email protected] maar [email protected].

ik hoop via deze mail de verhalen te kunnen volgen, nog veel plezier en tot schrijfs. gr. Hans en Tonny.
  11. Ingridvermunt:
    15 februari 2016
    Wat een leuk verhaal je maakt toch wel erg veel mee
    heerlijk geniet ervan deze tijd komt nooit meer terug. Dit is once in A live time. Of niet natuurlijk misschien vind je het reizen wel zo leuk dat je het blijft doen. Groet Ingrid