'Hello from the other side'

18 december 2015 - Sydney, Australië

Het is bijna zover, morgen vertrek ik naar Melbourne! Hier heb ik al lang naar uitgekeken. Eindelijk ga ik Marieke weer zien en kerst vieren bij familie van mama! Een leuke bijkomstigheid, ik heb deze week een excursie geboekt voor in Melbourne! Ik ga dinsdags met een bus mee een stuk van The Great Ocean road rijden en daarna naar een Rainforest.

Manon is jarig geweest! Dit hebben we natuurlijk goed gevierd. Zaterdags waren we op stap geweest bij Darling Harbour. Op zondag (haar verjaardag) zijn we naar de Dutch Shop in Frenchs Forest (Neerlandia), naar Chatswoord churros eten en naar Manly Beach geweest. Bij manon haar gezin heb ik mee mogen dineren met als dessert een red velvet cake!
Ook heeft haar gezin een housewarming party gegeven waarvoor ik was uitgenodigd en de dag erna heeft Manon Zwarte Piet mogen spelen bij Neerlandia (op 6 december). Ik had haar en een andere vrouw zwart geschminkt. 's Avonds ben ik met mijn gezin bij vrienden gaan bbqen om Sinterklaas te vieren! Ik heb samen met de kindjes hun schoen gezet en heel knap, Sinterklaas Kapoentje gezongen, in het Nederlands! Natuurlijk heeft die goed heilig man het gehoord en over-seas Piet gestuurd met cadeautjes. De kids waren mega blij! De dag erna hebben we samen de kerstboom opgezet en versierd. Het is een.. aparte boom geworden haha! Erg kleurrijk met veel verschillende beeldjes/engeltjes/diertjes erin. Blijft gek al die versieringen in de zomer.

Ook heb ik met andere mensen afgesproken; gepicknickt voor Amber haar verjaardag in de Botanical Gardens met Jolien en Eegje, met Nele (een Duits meisje) koffie gedronken, met Thomas (vriend van ons Yvon) wat gedronken bij de Opera bar, met Michael (jongen uit Amerika) wat gedronken en na mijn Bondi to Coogee walk (2 uur lange wandeling aan de kust) met Eegje in Coogee aan het strand gelegen en terug in Bondi met Justin (jongen uit Nederland) gegeten bij het strand.

Vorig weekend ben ik op vrijdag gaan picknicken (avondeten) met Manon aan het strand in Dee Why. Daar was het echt heel mooi met rotsen waar we lekker hebben zitten chillen. Op zaterdag hebben we bij Neerlandia (waar vooral mensen komen van 80 jaar oud) gewerkt in de bediening! Ze hadden een kerstlunch georganiseerd en wij moesten een mooi Nederlands hoedje op een Delfts Blauwe schort om. Ze waren super dankbaar! Echt leuk om dit te mogen doen!

De afgelopen weken zijn snel voorbij gegaan. De kindjes hebben hun schooljaar afgerond en hebben nu vakantie. Als afsluiting hadden ze op school prize giving. Dit was een viering waarbij ieder kind een award kreeg waar hij of zij het afgelopen jaar goed in is geweest. Natuurlijk hadden die van mij er niet 1, maar minstens 3 per persoon. Super trots!
In de vakantie zijn we tot nu toe 2 keer naar Skyzone geweest (gesprongen en geklommen) en naar het Australisch museum. De kids konden zich lekker uitleven! Helaas heeft de jongste (Sajjan) deze week de waterpokken gekregen. Hierdoor moeten we thuis blijven, helaas geen leuke uitstapjes deze week. Ze zijn allebei ingeënt tegen de waterpokken, maar toch heeft hij het gekregen. Om te voorkomen dat de oudste het ook krijgt, moeten we alles apart doen. Ze mogen niet samen tv kijken, eten, spelen, in bad gaan en slapen. Gelukkig heeft Sajjan er niet al te veel last van. Het aantal pokken valt mee en hij heeft niet veel jeuk.

Dus ik heb een leuke tijd gehad en er komt een hele leuke tijd aan! Ook nadat Marieke terug is naar Melbourne heb ik nog iets vets op de planning staan. Ik heb namelijk iets geboekt wat ik al heel lang wil doen. Als Marieke weer terug is naar Melbourne, ga ik een 3-daagse duikcursus volgen om mijn certificaat te halen!! Can't wait!

Alvast een fijne kerst en een gezond, leuk en gezellig nieuwjaar!!

'Hello - Adele'

1. Nicole:
    18 december 2015
    Hey Sis! Vergeef me als ik niet alle namen onthoud waar je mee bent gaan eten/drinken/lunchen/wandelen/picknick'en enz maar wat goed om te lezen dat je omringd word door zoveel mensen die allemaal leuke dingen met je willen ondernemen. Zoals ik het lees is het echt the time of your life and you're enjoying every freaking minute of it!!! Keep it up, ga zo door en natuurlijk greetings to your little jokers
  2. Theo:
    Hoi Inge,
    reken maar dat Marieke je op staat te wachten op Melbourne airport!! Jullie kijken allebei evenveel uit naar de komende 2 weken. Veel plezier samen!
  3. Nancy:
    18 december 2015
    Hey zusje van me, wat fijn om te lezen dat je het erg goed naar je zin hebt daar en jij je eigen zeker niet verveeld!! En nu naar Marieke toe en mama's familie daar zul je ook weer een top tijd hebben en doe ze de groeten van mij, ook al kennen ze mij niet haha.
    Laat maar wat leuke foto's van ons zien!
    Zusje kijk uit met je trip die je nu gaat maken en heel veel plezier!
    We missen je hier enorm en de feestdagen zullen niet het zelfde zijn als anders!!!!
    Dikke kus van je grote/ oudste zus xxx
  4. Ellen:
    22 december 2015
    Hè sistertje, veel dingetjes uit je verhaal kwamen me al bekend voor door ons Skype gesprekje pas.
    Top om te lezen dat je z'n onwijs gave tijd daar hebt en dat zal vast nog gaver worden als jullie samen gaan rond reizen.
    Merry Christmas and Happy New Year vrouwtje en Marietje ☺
  5. Facebook:
    11 januari 2016
    Haha gelukkig heb jij ook net je waterpokken al gehad
  6. Facebook:
    11 januari 2016
    Mooi verhaal. Begin jaloers te worden behalve dan op die waterpokken. Geniet van de kerst en doe ieder de groeten.