'Hoe mooi kan het leven zijn'

21 mei 2016 - Christchurch (vliegveld), Nieuw-Zeeland

Op 23 april was het dan zover, we zijn vertrokken naar Auckland! Op naar het volgende avontuur. Het afscheid nemen van mijn gezin verliep best goed. Ik heb de kids individueel flink geknuffeld en Marc heeft Manon en mij naar het vliegveld gebracht. Op het vliegveld van Auckland zagen we Marieke weer en zijn we ons busje op gaan halen bij Wicked.
Ons busje heet Fonzie, blijkbaar van Happy Days. De eerste nachten hebben we in onze 'villa' tent op het dak geslapen, maar na deze nachten kwamen we tot de conclusie dat het 's nachts wel erg koud kan zijn. We besloten dus om lekker knus met z'n drietjes binnen te gaan slapen. We verbouwen de voor- en achterstoelen om in iets wat op drie bedjes lijkt. Niet erg comfortabel, maar we kunnen slapen en de verwarming aanzetten als het nodig is.
Tijdens onze reis ben ik erachter gekomen dat ik de driving- en afwas skills van paps heb (bijna 6000 km gereden), Manon zo een eigen restaurantje kan beginnen (onze chef kok), de sandflies Marieke overheerlijk vinden (ruim 60 beten!), we beter marshmallows kunnen bakken boven een kampvuurtje dan boven een gaspitje in de auto (zonder een raampje open), we makkelijk 4 weken zonder chocolade én makkelijk een week zonder douche kunnen en dat we niet vies zijn van een lange wandeling (in totaal ongeveer .. Uur gelopen). Weer of geen weer.

Ik zal even de highlights geven van mijn reis door Nieuw Zeeland;

De eerste week was even wennen aan ons nieuwe 'huis'. Op het Noordereiland hebben we onder andere in Matamata Hobbiton (dorp uit de films The Lord of The Rings en The Hobbit) bezocht waar ik me als mini (hobbit) best wel thuis voelde, Thermal Wonderland in Wai-o-tapu met verschillende kleuren geisers en modderpoelen bekeken en de Tongariro Alpine Crossing gelopen van 7 uur (19,5 km) door vulkaan gebergte. In Nieuw Zeeland ook wel bekend als The Crossing waarbij je in het gebied van de vulkaan ... loopt (mount Dome uit de films The Lord of The Rings). Heftige wandeling maar zooo de moeite waard! Ook stond de overtocht van Wellington naar Picton op het programma, een 3,5 uur durende boottocht naar het Zuidereiland.

In de tweede week hebben we wat meer de adrenaline opgezocht. We hebben namelijk in het Abel Tasman National Park geskydived van 13.000 ft, woooooow! Wat een ge-wel-dig gevoel! We hebben een mooie wandeling met boottocht gemaakt in Abel Tasman, de pancake rocks en blowholes van Punakaiki bezocht en een helikopter vlucht gemaakt boven de Fox glaciers, mount Tasman en mount Cook! Wat super gaaf was dat! We landden boven op een berg, in de sneeuw. Na ongeveer 1,5 jaar zaten we weer in de sneeuw! Vanaf toen werd het behoorlijk koud. We hebben zelfs een keer vorst gehad.

Week drie begon goed met een wandeling bij Franz Josef, een waanzinnig mooi gebergte! Omdat we halverwege onze reis door Nieuw Zeeland waren, hebben we ons flink verwend in de hot pools in Fox Glacier en de dag afgesloten met pizza en cheesecake. Natuurlijk kon ik het op moederdag niet laten om mijn mamaatje te verwennen met een mooi bloemetje <3. In mount Cook village hebben we de Hooker valley track (totaal 3 uur wandelen) gelopen, die uitzicht biedt op de glacier van mount Cook (de hoogste berg van Nieuw Zeeland). Na de mooie bergjes zijn we doorgereden naar Wanaka. Helaas hadden we niet zo'n mooi weer dus zijn we wat eerder naar de volgende bestemming gereden.

De laatste week wilden we starten door een bezoekje te brengen aan het magisch mooie Milford Sound. Op vrijdag (de 13de) gingen we vol goede moed op weg, maar de naam van de dag zegt het al.. We kregen pech! We moesten via een slibberig weggetje naar een campground rijden, maar toen we daar niet mochten overnachten ivm het aankomende slechte weer, moesten we weer terug over datzelfde weggetje. Opeens hoorden we een raar geluid.. Marieke ging kijken en wat denk je.. Slappe band! Marieke besloot langs de weg te gaan staan om met haar charmes een auto aan te houden en je raadt het vast wel, de eerste de beste auto stopte! Twee attente Duitsers wilden ons wel helpen. Toen de reserve band er eenmaal op lag, zijn we, met de Duitse jongens achter ons aan, naar het dichtstbijzijnde dorp gereden (een uur rijden) waar we met geluk nog een nieuwe band hebben kunnen kopen. De volgende dag poging twee om naar Milford Sound te gaan, maar helaas was het weer zo slecht dat we niets konden zien, alleen wat bergen met watervalletjes.
Verder hebben we de laatste week rustig aan gedaan. Een paar dagen in Queenstown doorgebracht (het hartje van Nieuw Zeeland op gebied van adrenaline), in Lake Tekapo gewandeld en in daar hot pools gedobberd. Onze laatste bestemming was Christchurch waar we naar het re-start centrum zijn gegaan. Ze hebben winkeltjes in vrachtcontainers gemaakt vanwege de aardbeving van 5 jaar geleden. Daarna nog even op het laatste moment naar een dierenpark geweest waar we dan eindelijk Nieuw Zeelands trots hebben gezien, de kiwi!

We hebben veel gezien, ervaren en beleefd. Ik heb nog nooit zo'n magisch land bezocht als Nieuw Zeeland. Vier fantastische weken met top gezelschap! Op naar het volgende avontuur.. Australië!

'Mooi - Marco Borsato'

1. Yvon:
    Heeee zusje en friends

Wat hebben jullie weer super leuke en spannende dingen meegemaakt. En met die band doet me denken aan 2 jaar geleden onze road trip van Eindhoven naar Gemert met mama. Alleen wij hadden geen Duitsers als held maar papa hahaha. Heel veel plezier nog dames. Lekker genieten.

Xx yvon
  2. Kimberly:
    21 mei 2016
    Oh Inge.... Ik ben zo ongelofelijk JALOERS. Ik wil ook heen! Ik wil zoveel. Maar misschien dat dit toch mijn eerst volgende (verre) reis moet worden. WouwWouWwoUw!!!!!!!! ENJOY! xxxxxxxxxxxKim
  3. Hans En Tonny Daniels:
    21 mei 2016
    Prachtige verhalen doet me steeds denken aan onze reis door Australië maar ja dat was helaas geen Nieuw Zeeland, maar sommige van die situaties komen daar ook voor Inge nog veel plezier en de groeten aan je vriendinnen. Tot sinds weer in Gemert.
  4. Elly:
    21 mei 2016
    Ha meiden zo te lezen veel gezien en mee gemaakt .Nu weer trug in Australië .geniet er nog van doen wij ook nog in Egyipte Gr de vakantie gangers .
  5. Marieke:
    Hoi schat,

Klinkt als een superverhaal en wat ben ik blij dat ik daar onderdeel van ben, ons leven is TOP.. Nu even verder onze lekkere drankjes op drinken en aan de dans in BRISBANE.. C U laterrr! xoxo
  6. Nancy:
    21 mei 2016
    Hey zusje, leuk weer je verhaal te kunnen lezen en dat jullie het goed maken!
    Nog effe lekker genieten en het aftellen is hier begonnen dat je weer lekker thuis bent.
    Nog 77 dagen en dan komen we je ophalen van schiphol
  7. Marloes:
    23 mei 2016
    Heey Inge,

Wat leuk om te lezen en te zien. Ik zie zoveel dingen die ik ook heb gedaan. Super gaaf en super jaloers ben ik!!! Geniet er nog van en doe ze de groetjes daar!

Liefs Marloes
  8. Nicole:
    23 mei 2016
    Hey Sis!
    Wat een berg avonturen, indrukken, ervaringen en onvergetelijke herinneringen hebben jullie meegekregen van het prachtige Nieuw-Zeeland. Op naar de volgende uitdagingen. Geniet ervan, iedere seconde die je krijg. Denk vooral geen dagen of al weken vooruit. Leef in het hier en nu en neem ieder moment wat je krijgt.
    Liefs