The sun is shining, the sky is blue..

25 november 2015 - Sydney, Australië

Tijd voor weer een verhaaltje uit Australië...
Het gaat hier super. Ik ben helemaal gewend aan het ritme van de boys. Zo goed zelfs, dat ik in de weekenden zonder wekker vroeg wakker word. Ze doen het super! Natuurlijk zitten er wat mindere dagen bij, maarja, dat maakt het ook weer erg leuk en leerzaam. We maken overal een race van (omdat ze anders te sloom zijn haha), bijvoorbeeld van lopen naar school, naar de auto en naar bijles. Ze zeggen dan: 'The last one is a smelly sock!' I'm always the smelly sock, ook omdat ik hun tassen moet dragen, I'm the donkey! Ook hebben we vrijdag tot 'Friday Funday' benoemd. We gaan na schooltijd, als het mooi weer is, zwemmen in het appartementencomplex en ze mogen tijdens het avondeten tv kijken. They love it!
Ik heb ze verteld over Sinterklaas! Vooral de jongste vond dit super interessant en wilde graag een brief schrijven aan de Sint. Zie de foto! Op 5 december mogen ze dus hun schoentje zetten!
De boys hebben in week 4 een voorstelling gegeven, Winnie the Pooh! Het was zo schattig. Ik ben naar alle drie de voorstellingen geweest wat ik totaal niet erg vond. Het waren wel drie hectische dagen. Ze waren om drie uur uit, daarna naar engels/wiskunde bijles, snel koken tussendoor en weer naar school tot half 8. Warme melk, tandjes poetsen en naar bed! De dagen gingen wel snel voorbij haha!
Overdag, als de kids op school zijn, ben ik vaak in de gym, bij het zwembad of bij het strand te vinden. Het is dan ook super fijn dat het weer steeds beter wordt! Afgelopen vrijdag was het zelfs 42 graden! Beetje overdreven, maar de rest van de dagen is het rond de 25/30 graden. Heerlijk!
De laatste weekenden heb ik vooral met Manon doorgebracht. Ik heb bij haar geslapen toen haar hostfamily een weekendje weg was, ze heeft bijna ieder weekend een nacht bij mij geslapen waardoor we op stap konden en we hebben dingen ondernomen. Zoals over de Harbour Bridge lopen, luisteren naar Mark Wilkinson, naar Wendy's Secret Garden gaan en... Naar de Taronga Zoo! Een mega dierentuin in Sydney waar je met de ferry naartoe moet en met een kabelbaan naar de ingang wordt gebracht. manon heeft een mooi filmpje van ons dierentuin avontuur gemaakt. Als je hem wilt zien, stuur maar me maar een berichtje. Ook zijn we naar een beautybeurs geweest omdat Manon dat graag wilde, Toen we op een beurs waren, hebben we het vreselijke nieuws over Parijs gehoord. De beurs was trouwens verrassend leuk en leerzaam voor mij haha.
De kroeg waar we afgelopen zaterdag zijn geweest, hebben we benoemd tot onze stamkroeg: 'The Sheaf', lekker dichtbij en heel gezellig! Ik denk dat we daar vaak te vinden zullen zijn! Ook is Manon op een zondag blijven slapen, toen we naar de Zoo waren geweest, zodat ze op maandag mee kon naar de basisschool van Sudeep en Sajjan. Zij past namelijk op een jongetje (James) van 15 maanden oud, die dus niet naar school gaat. Nadat we de jongens hadden gedropt, zijn we gaan winkelen in Bondi Junction.
Afgelopen zaterdagmiddag heb ik een gezellig dagje gehad met Eegje, Jolien en Amber. Zij zijn naar mij gekomen in Double Bay waar we naar mijn strandje zijn geweest. Helaas was het geen strandweer dus we hebben geluncht, daarna door gegaan naar de stad voor een markt, naar de universiteit geweest om te kijken en we hebben pizza gegeten. Erg leuk dagje met als afsluiter stappen met Manon zoals ik hierboven al beschreef.
Big news! We are going to move! Eind januari gaan we verhuizen naar een 'echt' huis in Darling Point, met twee verdiepingen, helaas geen zwembad maar de jongens hebben dan wel een eigen slaapkamer. Dat hebben ze ook echt nodig, want de jongste houdt de oudste tot laat wakker waardoor hij 's ochtends chagrijnig kan zijn, maarja don't blame him, wie zou dat niet zijn, toch? Nog meer big news! Ik ga naar Melbourne! Op 19 december vlieg ik naar Marieke toe waar ik een aantal nachten zal slapen. Daar kunnen we mooi haar verjaardag (20 december) samen vieren en ik ga op 23 december naar familie toe voor Kerst! Daar blijf ik 3 nachtjes slapen en op 26 december ga ik weer terug naar Marieke om samen met haar te vliegen naar Sydney op 27 december! Zij blijft dan tot 3 januari bij mij, dus we vieren NYE ook samen! Echt top, echt iets om naar uit te kijken!!
Ik heb vorige week al wat rond gereden op zoek maar mooie plekken om het vuurwerk te gaan bekijken, maar mijn hostmom Deepi zei dat we gewoon naar het Opera House moeten gaan. Zij was vorige week trouwens jarig. Ik had een roos voor haar gekocht en ze nodigde me uit om samen te lunchen! Het was erg gezellig! Ik heb namelijk niet veel tijd om met haar te kletsen dus dit was top! 's Avonds zijn we met het gezin gaan uiteten in een lux Frans restaurant wat echt super lekker was.
In de tussentijd krijg ik via familie en vrienden redelijk mee wat er allemaal in Nederland gebeurd. Ik vond het best lastig dat ik er niet bij kon zijn toen mama werd geopereerd. Gelukkig is het goed gegaan en hebben we veel contact via skype. Niet alleen met mam en pap, maar ook met anderen heb ik geskypt wat erg fijn is! Het lijkt dan net of ik gewoon aan de keukentafel of op de bank zit! Raar eigenlijk, terwijl ik aan de andere kant van de wereld zit..

Lieve mensen, ik wens jullie een fijne dag en binnenkort komt er weer een nieuw door mij geschreven verhaaltje.

Cheers!

1. V d broek:
    25 november 2015
    wij vinden het fijn dat jij
    het daar fijn hebt en hier is het koud en nat

vele groetjes buurman en buurvrouw

dag
  2. Nancy:
    25 november 2015
    Hoi zusje van me, wat fijn om dit allemaal te lezen dat je het erg goed naar je zin hebt!! Moet eerlijk bekennen dat ik je toch wel erg mis ook al zagen we elkaar in Gemert niet elke dag!! IND via whatsapp en Skype is het net of je toch thuis bent ook al ben je aan de andere kant van de wereld! We moeten snel weer Skype want hier gebeurt IND vanalles en moet ik je effe bijkletsen
  3. Monique:
    Hee Inge,
    Fijn om te lezen dat je zo geniet daar!!
    Goed om te lezen en ik ben echt jaloers op dat mooie weer!

Liefs Xx Monique
  4. Yvon:
    Hey sister

Super leuke dingen gedaan jij daar al. Maar de meeste wist ik stiekem alfijn dat je goed gewend bent tot snel weer.
    Cheers mate xx yvon
  5. Mandy:
    Lieve Ingeltjee,

Wat geweldig om te lezen allemaal.. Heel leuk om een beetje bij te houden waar je allemaal mee bezig bent daar!! Super!

Liefs xxx
  6. Facebook: