Derde week alweer

2 november 2015 - Sydney, Australië

Alweer even geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven, dus het wordt weer eens tijd om een verhaaltje te schrijven voordat ik ga slapen.

Vandaag ben ik begonnen aan mijn derde (werk)week. De eerste week heeft Marc me veel geholpen, maar vorige week stond ik er helemaal alleen voor. Vooral het rijden en het zoeken naar parkeerplekken vind ik erg spannend, maar ik moet zeggen dat me dat tot nu toe goed afgaat. Van school naar Engels bijles, naar het zwembad of naar huis, het lukt me steeds beter. Gelukkig heb ik ook een tomtom tot mijn beschikking voor als ik de weg even niet meer weet.. Overkomt me wel eens haha! Ook heb ik al twee hele leuke weekenden gehad.

Op mijn eerste vrijdag in Sydney heb ik een meet and greet gehad met au pairs die ook voor smart aupairs werken. We waren met een groepje van 8, waarvan ik met 4 nog contact heb. Super handig dus die meet and greet om nieuwe vrienden te maken! In mijn eerste hele weekend in Sydney ben ik wat gaan drinken met Vic, heb ik lang op het strand bij mij om de hoek gelegen (waar ik geniet van leuke uitzichten als je begrijpt wat ik bedoel ;p) ben ik bij Joel thuis geweest en heb ik een bbq gehad voor au pairs op Bronte beach. De bbq was opzich wel leuk, maar Manon (een Nederlands meisje die ik heb leren kennen op de meet and greet, nummer 1) en ik zijn wat eerder weg gegaan om een wandeling te maken naar Bondi beach.

Afgelopen weekend heb ik ook weer een top weekend gehad. Vrijdags heb ik een chill avondje gehad, lekker een film in bed gekeken en wat gelezen. Sudeep (oudste kindje) had me namelijk een heftige week bezorgd door erg opstandig te zijn en door huiswerk voor mij en zijn ouders te verzwijgen. Op vrijdag ben ik daar achter gekomen dankzij zijn juf. Voor beide gevallen hebben zijn ouders mij geholpen door hem consequenties te geven. Doordat hij hiervan was geschrokken, heeft hij het hele weekend huiswerk gemaakt en is hij nu grotendeels bij! Ik heb nu afgesproken om voorlopig elke ochtend naar de juf toe te komen om te bespreken hoe het met hem gaat. Maar nu weer verder over mijn weekend. Zaterdag overdag ben ik met Manon (1) de stad in gegaan om onze Halloween outfits compleet te maken want voor 's avonds hadden we kaartjes gekocht voor een Halloweenfeestje. Wooow was zo leuk! We zijn daar samen met Willemijn en Manon (nummer 2) heen gegaan, super gezellig! Manon (1) bleef bij mij slapen en de volgende dag zijn we samen over de markt gelopen. In Double Bay waar ik woon, was het namelijk Streetfestival, een mega markt met ongeveer 300 kraampjes. Daarna zijn we met de ferry naar de stad gegaan, eigenlijk vooral omdat ik daar nog niet op was geweest en me dat wel leuk leek. Het was super! We hebben mooie foto's kunnen maken van the Opera house en the Habour Bridge. Nadat we weer terug waren in Double Bay zijn we even op het strand gaan liggen en heb ik Manon weer naar het station gebracht. Leuk weekend dus!

Vanmorgen ben ik geskypt met mam en pap. Fijn om ze wekelijks te kunnen spreken en ik ben naar Bronte geweest waar ik met Eegje koffie heb gedronken (ex collegaatje van Ellen, leuke meid!)

Ik wil nog even uitleggen hoe het zit met al dat huiswerk van de kids. Marc vroeg me namelijk of het onderwijs een beetje overeen komt met dat van Nederland. Ik gaf aan dat kinderen met dezelfde leeftijd als deze kindjes bij ons nog geen of niet zoveel huiswerk krijgen. Hij heeft me uitgelegd waarom dit zo is. In Australië moet je om bijvoorbeeld arts te worden beter zijn dan 98% dan je studiegenoten. Doordat er heel veel Aziaten naar Australië zijn gekomen, is de concurentie enorm geworden. Aziaten zijn volgens Marc over het algemeen slimmer. Hierdoor moeten de kids op jongere leeftijd sneller en meer leren. Of dit allemaal klopt weet ik niet, zo heeft Marc het me verteld. Het komt ook doordat de twee kindjes beide een jaar voorlopen op leeftijdsgenootjes.

Ik merk dat de jongste al redelijk gewend is geraakt aan mij. Hij komt regelmatig knuffelen en luistert over het algemeen best goed naar mij. De oudste is zoals ik hierboven al beschreef best opstandig, maar ik hoop dat dat komt doordat hij nog een beetje aan mij moet wennen. Ook hij kan heel erg lief zijn en ik vind dat ik over het algemeen niet mag klagen. Het zijn schatjes!

Gister heb ik by the way voor het eerst even last gehad van heimwee. Dat kwam vooral omdat ik een hele tijd om mijn kamertje zat en veel zat te piekeren. Gelukkig heb ik het met een aantal lieve mensen kunnen bespreken en gaat het vandaag een stuk beter. Zal nog wel vaker voorkomen ben ik bang, maar dat komt vast en zeker goed! I love it here! ❤️☀️

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Yvon:
    2 november 2015
    Super goed dat je het naar je zin hebt meid!leuke dingen gedaan, en alles is natuurlijk effe wennen enzo. Wij missen jou ook
    We spreken elkaar nog
  2. Renee:
    2 november 2015
    Oooo! Ong!! Vind het zo leuk om te lezen. Fijn hoor dat je het naar je zin hebt. En heimwee hoort erbij. Je kan eventueel
    die ene kaart openen ;) 'De rode kaart'... Of hoe had ik m nou ook alweer genoemd hahaa :P Dikke kus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  3. Ellen:
    2 november 2015
    Hè lieverdje, wauw wat een leuke dingen maak je nu al mee dat beloofd veel voor de rest van je tijd daar.... vraag de volgende x maar ff op bondi beach of ze nog een vacature vrij hebben ...leuk dat je met Eegje wat gedronken hebt mocht je haar binnenkort nog zien dan doe haar maar de groeten van me... mocht er nog een xtje even een heimwee momentje komen dan hoor ik het wel wijfie!! I miss you to
  4. Marjon:
    6 november 2015
    Fijn om weer wat van je te horen Leuk om te lezen. Je doet het toch maar allemaal, Super!! Hopelijk blijven de momenten van heimwee beperkt. Groetjes en succes met alles....
  5. Facebook:
    11 januari 2016
    Echt super leuk en best wel herkenbaar ;) Veel plezier!
  6. Facebook:
    11 januari 2016
    Leuke foto,s zijn wij ook geweest gr