Eerste weekje

22 oktober 2015 - Sydney, Australië

Mijn eerste werkweek zit er alweer bijna op, en wat voor week! Marc heeft deze week zo goed als vrij gehad om mij wegwijs te maken. Op maandag en vrijdag moeten de kids om 8 uur beginnen op school en op dinsdag, woensdag en donderdag beginnen ze om 9 uur. Dat betekend dat ik ruim van te voren moet opstaan, omkleden, mijn ontbijt klaar moet maken, melk warm maken, kids wakker moet maken met warme melk, ontbijt voor de kids moet maken, ze omkleden, tanden laten poetsen en in de auto moet krijgen. Het rijden in de auto is echt wennen. Ik heb deze week al veel gereden, maar ik ben nog steeds heel blij dat er bij ieder kruispunt en elke rotonde 'keep left' staat.

Mijn auto trouwens (ja, door de weeks Mijn BMW) staat in de garagebox naast de auto van Deepi, haar Aston Martin! Marc zijn Audi Q5 staat ergens anders in de garage. Ik ben heeeel blij dat Deepi al om 7 uur vertrekt en pas om 9 uur 's avonds thuiskomt. Zo heb ik geen kans om haar auto per ongeluk te raken :)

Ik ben er al na een week achter gekomen dat de kids in Nederland het nog niet zo slecht hebben. Mijn kids hier moeten zoveel huiswerk maken in de week, dat er bijna geen tijd is om te spelen! En dan zijn ze nog maar 5 en 7 jaar oud! Na schooltijd hebben ze namelijk veel verplichtingen: ma en do Engels bijles, di, wo en do wiskunde bijles, ma, wo en vr thuis piano les en do zwemles. Druk programma dus.

Tussen half 10 en 2 uur heb ik vrije tijd die ik tot nu toe goed heb besteed. Maandag ben ik met de bus naar een centrum gegaan, een bankrekening geopend en naar een strandje geweest dat heel dicht bij mijn huis is. Dinsdag heb ik Holly ontmoey, een Amerikaanse au pair. Ik ben naar haar toe gekomen in Bronte en we zijn via dr kust naar Bondi Beach gelopen. Ik zal een aantal foto's uploaden van deze wandeling. ze is super aardig en we hebben afgesproken om binnenkort de andere richting op te wandelen, wat ook heel mooi moet zijn. Gister wilde ik eigenlijk naar hrt strandje om de hoek gaan chillen, maar ik mocht van Marc ook mee naar een IQ test van Sajjan en naar het ziekenhuis van Deepi. Ik dacht, mm misschien ook wel leuk, dus dat heb ik maar gedaan. Uiteindelijk was het slecht weer dus niet erg dat ik niet naar het strand ben geweest maar ik heb wel een erg saaie middag gehad haha. Vandaag heb ik gesport, met Yvon geskypt, met Marieke gebeld en ik heb gewandeld in de buurt. Het was helaas niet zo mooi weer dus geen strandtijd. Morgenmiddag ga ik naar een meet en greet midden in Sydney vlakbij the opera house van Smart Aupairs. Ik ben heel benieuwd wie ik allemaal ga ontmoeten. 's Avonds ga ik, als het goed is, met Joel op stap waar ik heel veel zin in heb!

Dus lieve mensen, maak er een mooi weekend van, dan doe ik dat ook! (Hier wordt het namelijk ongeveer 30 graden☀️)

1. Nancy:
    Hoi zusje,
    Fijn om te lezen dat het allemaal goed met je gaat! Je hebt IND een drukke week achter de rug en IND wat hebben die kids het druk daar met bijles enz! Wel super dat he lekker dichtbij het strand zit en daar lekker kunt genieten van de zon! Hier is het maar klote weer en regent al 2 dagen hier dus ben erg jaloers op jou!!
  2. Ellen:
    22 oktober 2015
    Hè wijfie wat fijn te lezen dat het zo goed met je gast.
    Was net je verhaaltje aan het voorlezen en ja hoor daar kwamen weer wat traantje.
    Meisje wat mis ik jou!!!
    Niet even stiekem naar boven kunnen gaan, op de zonnebank te gaan zitten en ff lekker te kletsen met je maar nog ongv 51 weken hihi.
    Hier gaan we weer verder met schilderen ppff maar als je over een jaartje terug bent kun je het komen bewonderen haha (dan zijn we wel klaar )
    Hele fijne dag nog en doe iedreen de groetjes daar van ons xxxx
  3. Yvon:
    22 oktober 2015
    Hey zusje super fijn je gisteren gesproken te hebben en dat we even flink bij gekletst hebben. Druk weekje gehad maar zeker wel leerzaam voor je. Doe rustig aan. Lekker genieten meid.
    X yvon
  4. Hans En Tonny Daniels:
    25 oktober 2015
    Zo Inge is lees over bondi beach ik kan het me zo goed herinneren geweldige ontmoetingsplaats voor mensen uit Sydney lekker zwemmen en surfen. Veel plezier.