Nog vier weken te gaan!

19 september 2015 - Gemert, Nederland

Vandaag nog precies vier weken en dan is het zover, dan zit ik in het vliegtuig op weg naar Sydney Australië! Het aftellen is begonnen..

De afgelopen maanden ben ik druk bezig geweest met de voorbereidingen voor mijn reis. Na het verzamelen van allerlei formulieren begon het allemaal met het interview. Dit was een Engels Skype-gesprek met Samantha van Travel Active. Na dit gesprek werd mijn profiel op de site van Smart AuPairs gezet, zodat Australische gezinnen op mij konden gaan reageren. Al vrij snel had ik een aantal matches met gezinnen, maar uiteindelijk bleven twee gezinnen over waar ik Skype-gesprekken mee heb gevoerd. Het eerste gezin woont net buiten Sydney met drie jonge meisjes; een meisje van 3,5 en een tweeling van 2 jaar. Ik had contact met de moeder en ik kreeg echt een gezinsgevoel. Het tweede gezin zit iets anders in elkaar. De ouders van twee jongetjes (5 en 7 jaar) werken veel en zijn  daardoor weinig thuis waardoor ik veel zelfstandig zal moeten ondernemen. Beide gezinnen leken me erg leuk maar wel heel verschillend van elkaar. Na lang twijfelen had ik besloten om voor gezin 2 te gaan, wat uiteindelijk ook een goede keus was, omdat op diezelfde dag gezin 1 had afgezegd. Dus.. gezin 2 it is! 16 oktober vertrek ik en na een reis van ruim 23 uur kom ik 17 oktober aan in Sydney! Marieke heeft ondertussen ook een gezin gevonden in Melbourne. Toevallig vond haar gezin het goed de ze ook op 17 oktober zou arriveren, dus we kunnen gelukkig samen reizen tot Kuala Lumpur. Daar zullen onze wegen scheiden en ga ik door naar Sydney en Marieke naar Melbourne. Nadat we hebben gewerkt als au pairs zijn Marieke en ik van plan om te gaan backpacken. Mijn droomreis zal ik in een ander blogverhaal delen.
Om ons goed voor te bereiden voor het au pair werk, hebben Marieke en ik een EHBO cursus voor bij kinderen en een voorbereidingsworkshop gevolgd vanuit Travel Active. Erg interessant en daardoor heb ik alleen maar meer zin in Australië gekregen!

Deze week heb ik mijn vaccinaties gehaald: DKTP, buiktyfus en de eerste prik van Hepatitis B. Ook heb ik iets gekocht waar ik enorm naar uit heb gekeken: ik heb een backpack gekocht! Een Osprey Ariel 65 liter! Super blij mee! Samen met Marieke heb ik twee keer tassen gepast en deze kwam er voor mij als beste uit. Voor het backpacken heb ik verschillende handige spulletjes gekocht zoals lichtgewicht, sneldrogende handdoeken.
Wat ook gepland is, is mijn afscheidsfeestje! Goede vrienden, familie en collega's hebben een uitnodiging ontvangen voor 13 oktober.

Mocht je het leuk vinden om mijn blogs te volgen, kun je je aanmelden voor mijn mailinglijst. Je ontvangt een mail als ik een nieuw blog heb geschreven, handig!